Ken je klant - Ben je klant

k l a n t P I T

Om werkelijk klantgericht te zijn en de klant jouw toegevoegde waarde voor zijn probleem te laten ervaren en te laten onthouden, is het belangrijk dat je weet wat zijn verwachtingen en zijn verlangens zijn. Vervolgens is het dan de kunst om deze dan te overtreffen.

Maar hoe kom je achter de verwachtingen en verlangens van de klant. Hoe verdiep je je in de klant?

Natuurlijk kun je je verdiepen in de klant door van alles over hem te lezen. Het internet is een onuitputtelijke bron. Maar klopt het allemaal en wat is relevant voor jouw contact met degene die de klant vertegenwoordigt?

Wat ik wil zeggen is niets nieuws, namelijk dat het mensenwerk is en blijft. Het gunnen lijkt een rationele afweging, maar andere factoren als geluk, momentum, aandacht en humor spelen vaak een grotere rol.

Ken uzelve, daar kom je achter via de c o a c h  P I T.

Ken de ander, daar kom je achter via de k l a n t  P I T.